مطبوعات قوانین محققان واشنگتن دانشگاه اخبار علمی و آموزشی

مطبوعات: قوانین محققان واشنگتن دانشگاه اخبار علمی و آموزشی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز بازار خودرو تحریم خودروسازی کشور عزیزمان ایران شروع می شود

ترامپ اعلام کرد قصد دارد تحریم‌ها علیه کشور عزیزمان ایران را دوباره فعال کند و با توجه به اهمیت بالای خودروسازی در اشتغال و تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی، این

تحریم خودروسازی کشور عزیزمان ایران شروع می شود

تحریم خودروسازی کشور عزیزمان ایران شروع می شود

عبارات مهم : ایران

ترامپ اعلام کرد قصد دارد تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران را دوباره فعال کند و با توجه به اهمیت بالای خودروسازی در اشتغال و تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی، این صنعت بزرگ را در سر لیست تحریم ها قرار داد.

طبق اعلام دولت ایالات متحده آمریکا، دور نخست تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران از فردا شروع می شود و بر این اساس، خودروسازی کشور با محدودیت های بین المللی به خصوص در حوزه تامین قطعات مواجه خواهد شد.

این در شرایطی است که به نظر می رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت و زنجیره خودروسازی کشور برنامه ای بلندمدت و دربر گیرنده راهکارهایی اجرایی جهت کم اثر کردن تحریم ها تدوین نکرده و تنها به ذخیره سازی قطعات روی آورده اند.

تحریم خودروسازی کشور عزیزمان ایران شروع می شود

آغاز تحریم خودروسازی کشور عزیزمان ایران از فردا

این ذخیره سازی البته اقدامی منطقی به شمار می رود، با این حال ظاهرا تنها تا آخر امسال کفاف تولید را می دهد و مشخص نیست در سال های آتی قرار است چگونه با تحریم های صنعت ماشین مقابله کرد. به عبارت بهتر، ظاهرا وزارت صنعت و خودروسازان برنامه ای جامع و کامل و بلندمدت که بتواند دومین صنعت بزرگ کشور را در برابر تحریم های آمریکا مقاوم کند، روی میز ندارد. گفته می شود تحریم های تازه بسیار سختگیرانه تر از قبل بوده و نشانه آمریکایی ها از آن، فلج کردن دومین صنعت بزرگ کشور عزیزمان ایران به واسطه خروج شرکای خارجی، محدود کردن ارسال قطعات به کشور عزیزمان ایران و کم کردن شدید تولید و بیکاری کارگران است.

ترامپ اعلام کرد قصد دارد تحریم‌ها علیه کشور عزیزمان ایران را دوباره فعال کند و با توجه به اهمیت بالای خودروسازی در اشتغال و تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی، این

ذخیره سازی محدود قطعات

با خروج آمریکا از برجام، دونالد ترامپ مدیر جمهوری این کشور اعلام کرد که قصد دارد تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران را دوباره فعال کند و با توجه به اهمیت بالای خودروسازی در اشتغال و همچنین تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی، این صنعت بزرگ را در سر لیست تحریم ها قرار داد. از همین رو، تحریم های مربوط به خودروسازی، از فردا رسما شروع می شود و در پی آن، چند اتفاق تلخ و مخرب گریبان صنایع ماشین و قطعه کشور را خواهد گرفت.

یکی از تبعات ناگوار بازگشت تحریم ها، قطع ارتباطات خارجی در صنعت ماشین کشور هست. بر این اساس، آمریکا به شرکت های خارجی به خاص برندهای خودروساز هشدار داده که در صورت عدم ترک ایران، آنها را با جرائم مادی و معنوی مشکل مواجه خواهد کرد. در پی این هشدار، زیاد خودروسازان خارجی معتبر که بعد از توافق هسته ای و برجام در کشور عزیزمان ایران حضور پیدا کرده یا قصد آمدن داشتند، عطای آن را به لقایش بخشیده یا خروج کرده یا از حضور در کشور عزیزمان ایران منصرف شده است اند. بر این اساس، تا به امروز شرکت هایی مانند پژو، سیتروئن، رنو، هیوندایی، کیا و مزدا خروج ارزش از کشور عزیزمان ایران قطعی شده است و فعلا تنها خودروسازان چینی ماندگار هستند.

جدا از خروج خودروسازان خارجی، مسئله دیگری که تحریم ها جهت صنعت خودروی کشور عزیزمان ایران پدید خواهد آورد، محدود شدن روند تامین قطعات خارجی هست. با اعلام آمریکایی ها، از فردا هر گونه تجارت با خودروسازی کشور عزیزمان ایران ممنوع و شرکت هایی که این ممنوعیت را رعایت نکنند، با جریمه و تحریم از سوی این کشور مواجه خواهند شد. با این حساب، خودروسازان کشور عملا نمی توانند به قطعات مهم دسترسی داشته باشند و تامین قطعه از منابع فرعی نیز با پرسشها و موانع بزرگی (به خاص محدودیت نقل و انتقال پول) مواجه خواهد شد.

تحریم خودروسازی کشور عزیزمان ایران شروع می شود

این مشکلات، ضربه مهم را به تولید ماشین در کشور عزیزمان ایران زده و باعث افت شدید تیراژ در آینده ای نه چندان دور می شود. به جز خودروسازان، شرکت های قطعه ساز نیز حلقه تحریم را بر گردن خود احساس خواهند کرد؛ به نحوی که به احتمال فراوان نمی توانند مواد اولیه موردنیاز خود را به آسانی تامین کنند.اثر مستقیم این ماجرا علاوه بر مختل کردن تولید واحدهای قطعه سازی، به تیراژ خودروسازان نیز خواهد رسید و این عنوان در کنار محدودیت تامین قطعات خارجی، عرصه را بر خودروسازان و البته قطعه سازان بسیار تنگ خواهد کرد.

در مورد دیگر عوارض تحریم های تازه ولی می توان به کند شدن روند توسعه محصول، دور ماندن از دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا و همچنین بروز چالش های جدی در حوزه کیفیت خودروهای تولیدی اشاره کرد.

ترامپ اعلام کرد قصد دارد تحریم‌ها علیه کشور عزیزمان ایران را دوباره فعال کند و با توجه به اهمیت بالای خودروسازی در اشتغال و تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی، این

در مجموع، با توجه به اتفاقات منفی و مخربی که بر اثر اعمال تحریم های آمریکا رخ خواهد داد، می طلبد تا بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان و حتی قطعه سازان، برنامه ای بلندمدت را جهت مقابله حداکثری با این ماجرا تدوین کنند. با این حال، طبق آنچه تا به امروز رسانه ای شده، برنامه ریزی ها محدود به ذخیره سازی قطعات آن هم تا آخر امسال بوده و مشخص نیست آیا جهت سال های بعد نیز فکری شده است است یا نه.

اگر نگاهی به روند تولید ماشین در کشور طی دو ماه گذشته بیندازیم، متوجه می شویم اثرات تحریم به تدریج خود را نشان داده هست، چه آنکه در حال حاضر هزاران دستگاه محصول ناقص به علت کمبود قطعه در پارکینگ خودروسازان خاک می خورد. طبعا با شروع رسمی تحریم ها از فردا، شرایط تامین قطعه جهت خودروسازان و خرید مواد اولیه جهت قطعه سازان بسیار سخت می شود و این عنوان به کم کردن تیراژ و البته تولید زیاد محصولات ناقص خواهد انجامید.

تحریم خودروسازی کشور عزیزمان ایران شروع می شود

حتی اگر ادعای مسوولان راجع به ذخیره سازی قطعات را بپذیریم، این اقدام تنها تا آخر امسال می تواند جلوی افت شدید تولید را بگیرد و از سال آینده و با اتمام ذخایر قطعه ای، قطعا شاهد کم کردن قابل توجه و بحران ساز تولید ماشین در کشور خواهیم بود. در این شرایط، کارشناسان معتقدند جدا از تحریم های خارجی، محدودیت های داخلی نیز به نوبه خود اجازه ندادند روند ذخیره سازی قطعات به خوبی پیش برود و این عنوان خود را در آینده زیاد نشان خواهد داد.

در این مورد، حسن کریمی سنجری، کارشناس خودروی کشور گفت: با توجه به بازه زمانی سه ماهه از اعلام خروج آمریکا از برجام تا شروع رسمی تحریم ها، عملا وقت چندانی جهت انجام کارها پیشگیرانه نبود، با این حال از همین وقت محدود نیز آن طور که باید، استفاده نشد. وی با بیان اینکه محدودیت های داخلی به خصوص در حوزه تخصیص ارز، پرسشها زیادی را جهت خودروسازان و قطعه سازان ایجاد کرد، افزود: در بخش ذخیره سازی قطعات به علت محدودیت هایی که بر سر راه تخصیص ارز به وجود آمد، خوب عمل نشد.

کریمی تاکید کرد: بسیاری از قطعات در صف تخصیص ارز ماندند و حالا با شروع تحریم ها، امکان انتقال پول جهت تحویل گرفتن آنها سخت شده است هست؛ از طرفی، به بخش دیگری از قطعات نیز اصلا ارزی داده نشد و در نهایت، نتوانستیم آن طور که باید، از وقت سه ماهه تا شروع تحریم استفاده مورد نیاز را برده و قطعات بیشتری را ذخیره کنیم.

این کارشناس در ادامه با اشاره به تجربه خودروسازان از تحریم های قبلی گفت: شروع تحریم ها به این معنا نیست که خودروسازی کشور عزیزمان ایران طی امسال فرو می ریزد و تولید متوقف می شود؛ لیکن تحریم های قبلی تجربه هایی را در اختیار شرکت های خودروساز جهت دور زدن و تامین قطعات به هر شکل ممکن، قرار داده هست. وی افزود: با این حال، تحریم باعث اوج رفتن هزینه های تامین و تولید می شود.

به گفته کریمی، در این شرایط بهتر است با همفکری نهادهای متفاوت پولی و بانکی و خودرویی کشور، برنامه ای بلندمدت جهت مقابله با تحریم ها لحاظ کرد و در این بین، از سیستم بانکی انتظار می رود پتانسیل های خود را در این ماجرا به کار گیرد.

این کارشناس در نهایت تاکید کرد: در شرایط فعلی، بهتر است سطح همکاری با خودروسازان باقی مانده در کشور حتی چینی ها را ارتقا بدهیم، هرچند هنوز هم می توان روی بعضی شرکت های خودروساز اروپایی به خصوص رنو فرانسه حساب باز کرد و آنها را با دادن امتیازهایی ویژه، در کشور عزیزمان ایران نگه داشت.

پول نیوز

واژه های کلیدی: ایران | خارجی | قطعات | تحریم ها | خودروسازان | تحریم های آمریکا | بازار خودرو


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار